Köpvillkor

Köpinformation

Vid beställning ingår du ett avtal om köp när du bekräftar ditt köp i kassan. Du får en orderbekräftelse till den epost adress du angivit vid beställningstillfället. Om du upptäcker felaktigheter på din order är det viktigt att du kontaktar oss för att ändra din order. Eventuella ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas ifrån oss.

Priser anges inklusive moms, i svenska kronor (SEK). Priserna gäller tills vidare, med undantag för tidsbestämda kampanjpriser. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i prissättning och annan information. Vid uppenbart felaktig prissättning förbehåller vi oss rätten att annullera köpet.

Vi reserverar oss mot slutförsäljning, och förbehåller oss även rätten att göra ändringar i produktutbudet. Likvärdig ersättningsvara kan i förekommande fall skickas vid slut på ordinarie lager efter överenskommelse.

Betalsätt

Betalning gör du via bank/kreditkort, direktbetalning, faktura eller delbetalning. Faktura är standardval och du har hela 30 dagars kredit på ditt köp utan extra kostnad. Vi använder Svea Checkout för alla transaktioner med SSL och maximal säkerhet. Inga kostnader för fakturaavgift eller andra betalavgifter tillkommer i kassan när du använder Svea Checkout hos oss.

Betalningsvillkor hittar du på:

Svea Checkout betalningsvillkor

Ångerrätt Öppetköp

Ångerrätten ger 14 dagars öppet köp, men gäller inte för speciallbeställt gods. Kontakta oss för instruktioner innan du returnerar en vara. På så sätt ökar vi leveranssäkerheten och kan ge dig som kund en smidigare process med låga kostnader. Artiklar som returneras ska vara väl emballerade och i sin originalförpackning, och du som kund är ansvarig i de fall varan skadas eller kommer bort innan vi tagit emot försändelsen. Observera att vi inte tar emot returer som ej avtalats, och försändelser som skickas tillbaka på felaktigt sätt debiteras med en hanteringskostnad på 320 kr. Vid ångrad order där vi redan hunnit skicka varor på din order debiteras du som kund för den aktuella frakten och returfrakten. 

Leveransvillkor

ABAS fraktar gods med Schenker .,DHL, Posten, och andra transportörer efter bästa förutsättningar. Leverans av varor som finns i lager skickas normalt från oss inom en vecka därefter tar transportbolaget 3-4 dagar beroende på transportsträcka och andra faktorer. Vissa varor finns inte alltid i lager utan är av beställningskaraktär, och kan därför ha längre leveranstid. Delar av varusortimentet är säsongsberoende, och vi kan därför aldrig ge absoluta garantier för leveranstid.

Vid leveransfel och transportskador står ABAS för kostnaden för returfrakt (kompensation i efterhand)

Kunden står för inspektion av vara vid leverans. Om varan är skadad ska leveransen inte kvitteras. Om kvittens ändå skett och kunden senare upptäcker skador på varan måste detta anmälas inom en vecka till ABAS, i annat fall står kunden själv för transportskadan.

Kund ansvarar för kontakt med transportör, och måste själv finnas på plats vid överenskommen leveranstid. I annat fall debiterar fraktbolaget en kostnad för återtransport och ny utkörning. Kund sörjer för erforderlig assistens vid lossning av gods.

För outlöst och returnerat gods debiteras faktisk kostnad för frakten. Kund ansvarar för att adress och andra kontaktuppgifter är korrekta.

Om kund väljer att själv hämta sin beställning vid ABAS Protects fabrik ansvarar kunden själv för inspektion av gods och all vidare hantering.

Personuppgifter

I enlighet med personuppgiftslagen, dataskyddsförordningen (GDPR), lagen om elektronisk kommunikation med flera regleringar sparar Stängselshoppen / ABAS Protect i databas och lokalt affärssystem sådana och enbart sådana uppgifter som är nödvändiga för att kunna fullgöra transaktionen, det vill säga leverera varor som har beställts av kund. Uppgifter av relevans är namn, adress, personnummer, telefonnummer, e-postadress och liknande basala data. Stängselshoppen sparar inte uppgifter om kreditkort, då betalning sker via extern leverantör.

Kund har alltid möjlighet att se vilka uppgifter som är registrerade genom att logga in på sitt konto. Kund kan när som helst begära att få sina data raderade, det vill säga tas bort som kund. Av bokföringsskäl finns sådana uppgifter dock alltid lagrade under en av lag fastställd tid i externt ekonomisystem.

Nyhetsbrev och liknande skickas aldrig utan explicit begäran till kund. Persondata förmedlas av nödvändighet till tredje part vid betalning, men inte i andra fall. Persondata hanteras över starkt krypterad kanal och riskerar inte att falla i orätta händer.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss.

Garanti reklamation

Produktgarantin gäller under 2 år, om inte annat anges. Garantin omfattar material- och fabrikationsfel, men inte normala förslitnings- och förbrukningsskador. Garantin gäller heller inte om produkten inte har brukats enligt instruktioner. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s beslut. ABAS respekterar Distans- och hemförsäljningslagen.

Registrera nytt konto

Har du redan ett konto?
Logga in istället eller Återställ lösenord